Najnowsze wpisy, strona 1


gru 12 2007 Coupe od BMW
Komentarze (0)

Mercedes CLS w segmencie czterodrzwiowych coupe wiedzie póki co samotny prym. Jednak już niedługo wyrośnie mu całkiem mocna konkurencja. Do walki zamierzają wejść inni producenci z Niemiec, a w tym BMW ze swoim modelem z serii 8. W drodze są już niemieccy konkurencji tacy jak Audi A7, Volkswagen Passat Coupe, którego premiera odbędzie się już niebawem oraz długo wyczekiwane Porsche Panamera. W sieci pojawiły się już pierwsze zdjęcia kontynuacji znanego na początku lat dziewięćdziesiątych, modelu z Serii 8. Tym razem będzie to czterodrzwiowe coupe, bazowane na podstawie studium koncepcyjnego o nazwie CS. Prawdopodobnie nowe auto zostanie zbudowane na płycie podłogowej BMW Serii 6. Oryginalna Seria 8 była produkowana w latach 1989 - 1999. Zasilały ją silniki ośmio- lub dwunastocylindrowe. Prawdopodobnie ten trend będzie kontynuowany i pod maską nowego modelu znajdą się podobne jednostki. W grę wchodzi tutaj V12 o pojemności sześciu litrów (438KM) oraz 4,8 litrowe V8 z modelu 750i. Źródło: moto.onet.pl

gru 12 2007 Lancer Evo X
Komentarze (0)

Owiany sportową sławą Mitsubishi Lancer Evolution, którego dziesiąta już generacja zadebiutowała przed paroma tygodniami na wystawie Tokio, właśnie zadebiutował w Europie. W salonach Evo X pojawi się jednak dopiero za kilka miesięcy. mojeauto.pl, Mitsubishi/ 2007-12-11 11:50 Miejscem europejskiej premiery była wystawa motoryzacyjna w Bolonii. Auto nie zmieniło się jakoś diametralnie. Poszerzono rozstaw osi oraz kół, co poza większą przestrzenią wewnątrz auta zapewia także większą stabilność jazdy. Ponadto obniżono środek ciężkości, zwiększono sztywność nadwozia, a żeby zmniejszyć ciężar - dach, maskę silnika, przednie błotniki i wzmocnienie tylnego spojlera wykonano z aluminium. Pod maską Lancera Evolution znajdzie się całkowicie nowy, doładowany silnik, opracowany wspólnie z Chryslerem i Hyundaiem (każdy koncern ma własny wariant tego silnika). Dwulitrowa, 4-cylindrowa jednostka z technologią bezstopniowej regulacji faz rozrządu na rynku europejskim dysponować będzie mocą 295 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 366 Nm (osiągany przy 3.500 obr/min). Evo X maksymalnie rozpędzi się do 242 km/h, a setkę osiągnie już po 5,4 s. (6,3 s. ze skrzynią SST). Lancer Evo dostępny będzie z nową 6-biegową półautomatyczną skrzynią Twin Clutch SST (dostępne są tryby automatyczny i manualny). W skrzyni tej nieparzyste i parzyste biegi przyporządkowane są do oddzielnego sprzęgła. Dzięki temu zmiana biegów odbywa się dużo szybciej. Przyspieszenie od 60 do 100 km/h w tej wersji trwa zaledwie 3,4 s., zaś z 5-biegową skrzynią manualną 5,1 s. W nowym Evo znalazł się także dynamiczny system sterowania napędem na cztery koła S-AWC (Super All Wheel Control). System ten oferuje trzy tryby pracy - Tarmac (asfalt) dla suchych utwardzonych dróg, Gravel (żwir) dla nawierzchni mokrych i nieutwardzonych i Snow (śnieg) dla dróg zaśnieżonych. W jego skład wchodzą takie systemy jak ACD (aktywny centralny mechanizm różnicowy), AYC (aktywna regulacja poślizgu bocznego), Sport ABS oraz ASC (aktywna stabilizacja toru jazdy). Na rynku europejskim Mitsubishi Lancer Evolution X wyposażony będzie m.in. nawet w 9 poduszek powietrznych, nawigację, Bluetooth, wysokiej jakości system audio, reflektory adaptacyjne z automatyczną regulacją reflektorów oraz czujniki deszczu. Źródło: moto.onet.pl

gru 12 2007 Nowa Skoda Superb
Komentarze (0)

Druga generacja modelu Skoda Superb nawiązała z publicznością pierwszy kontakt wzrokowy. Czeski producent zaprezentował pierwsze oficjalne zdjęcie swojej nowej limuzyny, której miejscem światowej premiery będzie przyszłoroczny salon samochodowy w Genewie. Skoda Superb w sprzedaży pojawi się po debiucie na wspomnianym salonie motoryzacyjnym w Genewie w pierwszej połowie 2008 roku. Według zapowiedzi przedstawicieli czeskiej marki ceny nowej Superb mają nieznacznie odbiegać od tych z aktualnie dostępnej na rynku, pierwszej generacji auta. Wśród technologicznych nowości w wyposażeniu samochodu warto wyróżnić przednie reflektory, które poza nową stylistyką posiadają także funkcję doświetlania zakrętów. W przypadku rodzajów jednostek napędowych Skoda skorzysta tradycyjnie z silników matczynego koncernu Volkswagena. Klienci zainteresowani silnikami benzynowi do wyboru otrzymają cztery propozycje, zaczynając od jednostki 1.4 l. TSI (120 KM Turbo), przez 1.8 l. Turbo (158 KM), 2.0 l. (200 KM), kończąc na topowej 3.6 l. VR6 dostępnej w wersji z napędem 4x4. Wśród diesli wybierać będzie można pomiędzy czterocylindrowymi silnikami o pojemności 2.0 l. i mocy 140 i 170 KM oraz V6-tką 2.7 l. TDI. Kolejną zapowiedzią producenta jaka ma wpłynąć na powodzenie sprzedażowe tego modelu to zwiększona przestrzeń wewnątrz. W porównaniu z poprzednikiem nowa Skoda Superb będzie dysponować większym bagażnikiem, którego pojemność wynosi teraz 500 l. Źródło moto.onet.pl